Näin aloitat OmaPostin käytön

OmaPosti-palvelua käytetään Postin tunnuksilla. Samat tunnukset käyvät kaikkiin Postin kuluttajapalveluihin.

OmaPosti-palvelu toimii samoilla tunnuksilla kuin aiempi Netposti-palvelu. Jos olet siis käyttänyt Netpostia, voit kirjautua OmaPostiin vanhoilla Netposti-tunnuksillasi.

Uusien tunnusten luominen 

OmaPosti-sovelluksessa voit vastaanottaa viranomaiskirjeitä ja muita henkilökohtaisia kirjeitäsi. Voit tunnistautua pankkitunnuksilla tai sirullisella henkilökortilla luodessasi tunnuksia 

OmaPosti löytää pakettisi automaattisesti aina, kun matkapuhelinnumerosi on Postin tiedossa. Sen vuoksi sinua pyydetään vahvistamaan puhelinnumerosi. Saat ilmoittamaasi puhelinnumeroon vahvistuskoodin, joka syötetään OmaPosti-palveluun. 

Sinua pyydetään myös vahvistamaan sähköpostiosoitteesi, jotta sinulle voidaan lähettää ilmoituksia OmaPosti-palveluun saapuneista kirjeistä tai laskuista.  

Puhelinnumeroasi tai sähköpostiosoitettasi ei käytetä markkinointitarkoituksiin, ellet itse anna siihen lupaa. 

Aloita käyttö >>

Näin lopetat OmaPosti-palvelun käytön  

Jos haluat poistaa käyttäjätilisi kokonaan OmaPosti-palvelusta, sinun täytyy irtisanoa Postin sähköisten palveluiden asiakkuus. Tämän voit tehdä kirjautumalla Posti.fi:n oikeasta yläkulmasta ”Kirjaudu sisään” -painikkeen kautta.

Sisäänkirjautumisen jälkeen klikkaa ylävalikosta ”Omat tiedot” -osiota, josta sinut ohjataan palveluiden irtisanomissivulle. OmaPosti-palvelussa olevat laskusi ja kirjeesi poistetaan 14 päivän kuluttua ilmoituksen vastaanottamisesta. Mikäli otat palvelun uudelleen käyttöön irtisanomisaikana, irtisanominen peruuntuu.